ترانزیستور دو قطبی P2N2222A

ترانزیستور

ترانزیستور چیست و چه کاربردی دارد؟

ترانزیستور وسیله ای نیمه هادی است که برای تقویت یا تغییر سیگنالهای الکترونیکی و توان الکتریکی استفاده می شود. این ماده از مواد نیمه هادی معمولاً با حداقل سه ترمینال برای اتصال به یک مدار خارجی تشکیل شده است.

ترانزیستور 2n2222A برای چه استفاده می شود؟

2N2222 یک ترانزیستور اتصال دو قطبی NPN (BJT) معمول برای کاربردهای تقویت کننده یا سوئیچینگ کم مصرف برای اهداف عمومی است. این برای جریان کم تا متوسط ​​، توان کم ، ولتاژ متوسط ​​طراحی شده است و می تواند با سرعت متوسط ​​بالا کار کند. در اصل همانطور که در تصویر نشان داده شده در قوطی فلزی TO-18 ساخته شده است.

pn2222 چیست؟

PN2222 یک ترانزیستور اتصال دو قطبی NPN مشترک است که برای ماندگاری مشترک در برنامه های مدارهای تقویت کننده یا تعویض توان کمتر استفاده می شود. این برای جریان کم تا متوسط ​​، قدرت اسکوات ، ولتاژ میانی در نظر گرفته شده است و می تواند با سرعت دمای بالاتر فعال شود.

تفاوت بین 2n2222 و 2n2222A چیست؟

2n2222A از نظر Vceo ، Vcbo ، Vebo کمی بهتر است. اما اگر قصد ندارید که قطعه (ولتاژهای بالاتر و غیره) را تحت فشار قرار دهید ، هر دو عملکرد خوبی خواهند داشت ، خصوصاً برای مدارهای ساده سوئیچینگ و منطقی. قطعه 2n2222 قسمت قدیمی تر است که ممکن است دلیل آن باشد که آنها با قیمت پایین ارائه می شوند.

ترانزیستورها چگونه کار می کنند؟

ترانزیستور وقتی الکترون ها و سوراخ ها شروع به حرکت می کنند از طریق دو محل اتصال بین سیلیکون نوع n و p کار می کند. با تبدیل یک جریان ورودی کوچک به یک جریان خروجی بزرگ ، ترانزیستور مانند یک تقویت کننده عمل می کند، اما همزمان مانند سوئیچ عمل می کند.

چگونه ترانزیستور را آزمایش می کنید؟

ترمینال پایه ترانزیستور را به ترمینالی که روی مولتی متر مثبت (معمولاً قرمز رنگ) مشخص شده وصل کنید. ترمینال منفی یا مشترک (معمولاً سیاه رنگ) را به جمع کننده وصل کنید و مقاومت را اندازه بگیرید. باید مدار باز را بخواند (برای ترانزیستور PNP باید انحراف وجود داشته باشد).

کدام ترانزیستور برای سوئیچینگ بهتر است؟

بهترین ترانزیستورها: BJT
# 1 NPN – 2N3904. ترانزیستورهای NPN را اغلب می توانید در مدارهای سوئیچ سمت پایین بیابید. …
# 2 PNP – 2N3906. برای مدارهای سوئیچ سمت بالا ، شما به یک BJT به سبک PNP نیاز دارید. …
شماره 3 برق – TIP120. …
# 4 کانال N (سطح منطق) – FQP30N06L.

ترانزیستور PNP یا NPN کدام یک بهتر است؟

پاسخ. ترانزیستور NPN دارای الکترون به عنوان حامل بار اکثریت است در حالی که ترانزیستور PNP دارای حفره هایی به عنوان حامل بار اکثریت است. تحرک الکترون ها از حفره ها بهتر است. … تحرک الکترون ها بیش از حفره است ، بنابراین در نتیجه ترانزیستور npn سریعتر از pnp است به همین دلیل ترجیح داده می شود .

از چه چیزی می توانیم به جای ترانزیستور استفاده کنیم؟

بدیهی ترین گزینه ها برای ترانزیستورها لوله های خلا rela و رله های الکترومکانیکی هستند. علاوه بر این ، تقویت کننده های مغناطیسی (ماگامپ) نیز مفید هستند. رله های پیزوالکتریک نادر است. تقویت کننده های چرخشی مانند دستگاه های مولد موتور آمپلیدین در سطوح بالاتر مفید هستند.

تفاوت دیود و ترانزیستور چیست؟

دیود یک دستگاه نیمه هادی است که اجازه می دهد جریان فقط در یک جهت جریان یابد ، در حالی که ترانزیستور مقاومت را از منطقه با مقاومت کم به منطقه با مقاومت بالا منتقل می کند.