درایور ال ای دی

درایور LED وسیله ای الکتریکی است که برق یک LED یا یک رشته LED را تنظیم می کند. این قطعه حیاتی برای مدار LED است و عملکرد بدون آن منجر به خرابی سیستم می شود. درایورهای LED می توانند بخشی گیج کننده از فناوری LED باشند. انواع مختلف و متنوعی وجود دارد که در بعضی مواقع ممکن است کمی طاقت فرسا به نظر برسد.

استفاده از یکی در جلوگیری از آسیب رسیدن به LED های شما بسیار مهم است زیرا ولتاژ جلو (Vf) یک LED پرقدرت با تغییر دما تغییر می کند.
Forward Voltage ، مقدار ولتهایی است که دیود ساطع کننده نور برای هدایت برق و روشن شدن به آن نیاز دارد.
با افزایش دما ، ولتاژ جلو LED کاهش می یابد و باعث می شود LED جریان بیشتری بکشد. LED داغتر شده و جریان بیشتری را می کشد تا زمانی که LED خود را بسوزاند ، این به اصطلاح Thermal Runaway نیز شناخته می شود.
درایور LED یک منبع تغذیه مستقل است که دارای خروجی هایی است که با مشخصات الکتریکی LED (ها) مطابقت دارد.
این به شما کمک می کند تا از فرار حرارتی جلوگیری کنید زیرا درایور LED جریان ثابت در هنگام تحویل جریان ثابت به LED ، تغییرات ولتاژ جلو را جبران می کند.

آی سی آمپلی فایر عملیاتی

 آمپلی فایر عملیاتی یا op amp، دستگاه یا عنصر الکترونیکی است که مانند یک منبع ولتاژ کنترل شده ولتاژ رفتار می کند. op amp یک دستگاه الکترونیکی پیچیده است که از مقاومت ها ، خازن ها ، ترانزیستورها و دیودها تشکیل شده است. بیشترین استفاده و  از آی سی آمپلی فایر IC 741 است. 

آی سی منطقی

IC منطقی چیست؟

IC منطقی، یک بسته کوچک ، یکپارچه و با اجزای اساسی و ویژگیهای مشترک یک مدار منطقی است.آی سی منطقی MC74HC595ADSM این آی سی ها اجزای اصلی مدارهای منطقی هستند.

آی سی 7408 چیست؟

7408 IC، گیت های QUAD 2 ورودی است و شامل چهار گیت مستقل است که هر کدام عملکرد منطقی AND را انجام می دهند.

ترانزیستور دو قطبی

ترانزیستورهای دو قطبی دستگاه های تنظیم کننده جریان هستند که متناسب با مقدار ولتاژ بایاس اعمال شده به ترمینال پایه آنها ، میزان جریان عبوری از آنها را از Emitter به پایانه های جمع کننده کنترل می کنند ، بنابراین مانند یک سوئیچ کنترل شده جریان عمل می کنند.

چرا ترانزیستور را دو قطبی می نامند؟
BJT یک دستگاه سه ترمینال است که از دو اتصال p – n پشت به پشت تشکیل شده است ، که دارای یک منطقه مشترک هستند که به عنوان پایه شناخته می شوند. دو ناحیه خارجی را امیتر و جمع کننده می نامند. آنها به عنوان ترانزیستور دو قطبی شناخته می شوند زیرا حامل های شارژ هر دو قطب در عملکرد آنها نقش دارند.

انواع

دو نوع ترانزیستور دو قطبی ترانزیستور PNP هستند که سه منطقه آن از نوع p ، نوع n و نوع p قابل احترام هستند و NPN ترانزیستور که مناطق آن با احترام n نوع ، نوع p و n است.
IRF3205PBF_رکتی-فایر

یکسو کننده

تعریف

یکسو کننده وسیله ای الکتریکی است که جریان متناوب (AC) را که به طور دوره ای جهت معکوس می کند ، به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند ، جریان فقط در یک جهت است. عمل معکوس توسط اینورتر انجام می شود. این فرآیند به عنوان اصلاح شناخته می شود ، زیرا جهت جریان را "صاف" می کند.

کاربری

یکسو کننده دستگاهی است که جریان متناوب دو جهته نوسانی (AC) را به یک جریان مستقیم یک جهته (DC) تبدیل می کند. یکسو کننده ها می توانند انواع مختلفی از اشکال فیزیکی را داشته باشند ، از دیودهای لوله خلاuum و گیرنده های رادیویی بلوری گرفته تا طرح های مدرن مبتنی بر سیلیکون.

انواع

 به سه نوع تقسیم می شوند: یکسوسازهای کنترل نشده ، نیمه کنترل شده و کاملاً کنترل شده.