نوار ال ای دی

نوارهای ال ای دی: دوام ، طول عمر ، مصرف کم انرژی ، تأمین انرژی

نوارهای ال ای دی: ANALOG وDIJITAL

نوارهای ال ای دی دو نوع اساسی دارند ، نوع “آنالوگ” و “دیجیتال”. نوارهای ال ای دی نوع آنالوگ تمام LED ها را به طور موازی به هم متصل می کنند و بنابراین مانند یک LED سه رنگ بزرگ عمل می کند. شما می توانید کل نوار را روی هر رنگی که می خواهید تنظیم کنید ، اما نمی توانید رنگ های LED جداگانه را کنترل کنید. استفاده از آنها بسیار بسیار آسان و نسبتاً ارزان است. نوارهای led نوع دیجیتال به روشی دیگر کار می کنند. آنها یک تراشه برای هر LED دارند. برای استفاده از نوار شما باید داده های کد شده دیجیتالی را به تراشه ها ارسال کنید. با این حال ، این بدان معنی است که شما می توانید هر LED را به صورت جداگانه کنترل کنید! به دلیل پیچیدگی اضافی تراشه گران ترند. ما هم به اندازه بقیه چشمک زدن LED را دوست داریم اما پس از سالها لحیم کاری LED به یک چیز خنک تر نیاز داریم تا هیجان زده شویم. مطمئناً LED های RGB وجود دارند و آن ها نیز سرگرم کننده هستند. اما چه چیزهایی بعد از آنها به وجود می آیند؟ جواب پیش ماست: نوارهای LED دیجیتال! اینها صفحه های مدار انعطاف پذیر با LED های تمام رنگی هستند که روی آنها لحیم شده است که در تزئینات اتاق ، اتومبیل ، دوچرخه ، لباس و غیره کاربرد دارند. نورپردازی نوار LED در مقایسه با روشنایی خطی رشته ای ، زنون و هالوژن یک گزینه عالی است. مزایایی مانند دوام ، طول عمر ، مصرف کم انرژی ، تأمین انرژی و کنترل آسان باعث می شود تعویض یا انتخاب LED ها گزینه اصلی باشد. با این حال ، برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که باید قبل از خرید نوارهای LED در نظر بگیرید. چراغ های نوار LED 12 ولت (با نام نوار LED) در رنگ ها ، طول ها و شدت های مختلف موجود است. این نوار LED DIY اصلی برای کاربردهای معمول شامل نور زیر کابینت ، نورپردازی مخفی ، روشنایی قفسه ، روشنایی پله ، چراغ میله ای ، نور صفحه نمایش است. چراغ های نوار LED با یک دیسک دیواری 120 ولت بنابراین روشنایی به آسانی به عنوان یک پلاگین ساده است.

  • ال ای دی نواری آفتابی

 

سنسور

طبقه بندی سنسور در کتب مرجع
تغییرات در زمینه سنسورهااز دهه 1980 تاکنون رخ داده است.
اول ، ویژگی هایی مانند ترمزهای ABS ، کیسه های هوا و کنترل آلایندگی، تولید حسگرهای ارزان قیمت را برای صنعت خودرو بر می انگیزد. بسیاری از این سنسورها به عنوان دستگاه های MEMS (ریز الکترومکانیکی) از سیلیکون ساخته شده اند.
موج دوم در سال 2007 و هنگامی بود که سنسورهای MEMS در iPhone ها نصب شده است.  تلفن های مدرن ممکن است تقریباً دوازده عدد سنسور مختلف داشته باشند. اندازه و قیمت آنها به نقطه ای رانده شده است که در 20 سال اخیر غیر قابل تصور است.
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن sensors-pic.jpg است
موارد استثنا و چالش ها
متأسفانه بعضی از سنسورها به راحتی دسته بندی نمی شوند. چهار مشکل در این زمینه وجود دارد:
1. حسگر واقعاً چه چیزی را حس می کند؟
تراشه GPS یک گیرنده رادیویی است که انتقال از ماهواره ها را انجام می دهد. آیا باید به عنوان حسگر امواج رادیویی دسته بندی شود؟ نه ، هدف آن این است که مکان را به شما بگوید. بنابراین ، به عنوان سنسور مکان یابی طبقه بندی می شود.
این منجر به اولین قاعده کلی می شود: سنسورها بر اساس هدف اصلی آنها طبقه بندی می شوند.
2. چند سنسور در یک سنسور وجود دارد؟
بسیاری از تراشه های نصب سطحی (SURFACE MOUNT) عملکردی بالاتر از عملکرد یک سنسور دارند. مثلا، واخد اندازه گیری اینرسی (IMU) اینرسی می تواند شامل سه سنسور ژیروسکوپ و سه سنسور شتاب سنج باشد و ممکن است حاوی سه مغناطیس سنج نیز باشد. پس تفکیک چگونه باید باشد؟
پاسخ این است که IMU بیش از یک عملکرد را انجام می دهد و جز چند سنسوری ها است، اما مدخل جداگانه خود را مثلا در یک دیکشنری نخواهد داشت.
3. چند محرک را می تواند حس کند؟
 عنصر حسی منحصر به فرد ممکن است در چندین نوع مختلف سنسور استفاده شود. قابل توجه ترین به عنوان مثال سنسورHAFL EFFECT است که در مغناطیس سنج ، سنسورهای حضور جسم ، سنسورهای سرعت ، سنسور جریان و ده ها مورد دیگر یافت می شود. اتومبیل های مدرن می توانند حاوی سنسورهایHALF EFFECT در همه جا از سیستم اشتعال گرفته تا مکانیزم قفل صندوق عقب باشند. اگراز یک دیسک سخت با صفحه های چرخشی استفاده می کنید ، احتمالاً شامل یک سنسور اثر HALF EFFECT هستید که بر سرعت چرخش دیسک نظارت دارد.اگر یک
صفحه کلید ژنریک رایانه ای دارید ، هر فشار کلیداحتمالاً با سنسور HALF EFFECT شناسایی شده است.
با توجه به این نکته ، این ستسور چگونه باید طبقه بندی شود؟ و شماکجابایدانتظار توضیحی در مورد نحوه کارآن پیدا کنید؟ 
پاسخ این است که وقتی اجزا مختلف از عناصر حسی متفاوتی استفاده می کنند ، مدخل مربوط به هر بک از کامپوننت ها یک اشاره متقابل CROSS REFERENCE به مکانی می کند که درباره سنسور به طور مشروح  توضیح داده شده است.این مکان جایی برای یافتن توضیحات مربوز به  آن سنسور است. بنابراین ، سنسورهایHALF EFFECT، در مدخل حسگرهای حضور شی object هستند، زیرا، این عملکرد اصلی آنها است. در حالی که درست است که این سنسور کاشف میدان مغناطیس است ، اما رایج ترین کاربری آن نیز نخواهد بود.
4. حسگرهای بسیار زیاد!
ویکی پدیا بیش از 100 نوع کلی از سنسورها را لیست می کندکه احتمالاً لیست کاملی نیست. به هر حال فروشندگان، توزیع کنندگان و وارد کنندگان قطعات الکترونیکی می بایست برای سهولت کار و تسریع در دستیابی به بانک داده به روز قطعات، طبفه بندی را مثلا بر اساس منبع برق، الکترومغناطیس و نیمه رساناهای DISCRETE و غیره و یا بر اساس قیمت، تقاضای بازار و یا محصولات PACKAGED و کامپوننت های BOARD-MOUNTED داشته باشند.